תחנות צו ראשון – שנת 2020

תחנות צו ראשון – שנת 2020תחנות צו ראשון – כאשר הצבא רוצה לזמן מישהו הוא שולח לו צו. הצו הראשון שתקבלו, כמה סימבולי, יקרא "צו ראשון". כל אזרח/ית במדינת ישראל מקבל בגיל 16 וחצי לערך מכתב זה וזימון ליום מיונים ומבחנים לצה"ל – הוא יום הזו הראשון. ישנן לשכות גיוס המפוזרות ברחבי הארץ בהתאם לאזורים שונים: באר שבע, ירושלים, חיפה וכו'.

אתם תזומנו לאחת מלשכות הגיוס הסמוכות באזור המגורים שלכם שם תעברו יום שלם של מבדקים, מבחנים, ריאיונות, אימות נתונים ובדיקות רפואיות, בלי קשר אל יום המאה. בסוף יום זה, בהנחה שהספקתם את הכול והגשתם את כל הטפסים הנדרשים, תדעו את הקב"א והפרופיל הרפואי שלכם אשר יקבעו אילו דלתות יפתחו בפניכם לתפקידים בשירותכם הצבאי.

דברים שכדאי לדעת לקראת הצו הראשון:

  • קב"א – קב"א הוא ראשי תיבות של קבוצת איכות. במהלך צו ראשון תדורגו לקבוצת איכות שתנוע בין ציון 41 ל56, כאשר 56 הוא הציון הטוב והגבוה ביותר. הקב"א בנויה מהציון ההשכלתי הראשון שלכם, מהריאיון האישי שתעברו במהלך הצו הראשון ומציון הדפ"ר שלכם.
  • דפ"ר – ציון הדפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני) הוא הציון שתקבלו על המבחנים הפסיכוטכניים שתעברו ביום הצו הראשון. הציון נע בין 10 שזה הכי נמוך ל90 שהוא הכי גבוה, בקפיצות של 10 בין קבוצת ציון אחת לאחרת.
  • פרופיל רפואי – במהלך הצו הראשון תעברו בדיקות רפואיות שיקבעו את הפרופיל הרפואי שלכם, כאשר 97 הוא הפרופיל הגבוה ביותר.
  • אוכל ושתייה – כדאי להביא עמכם אוכל ומים ליום הצו הראשון ולא להסתמך על הסנדוויצ'ים שמחלקים שם כיוון שהולך להיות לכם יום ארוך ועמוס.
  • מסמכים ובדיקות – כדי לקצר תהליכים כדאי לבצע חלק מהבדיקות עם המקומות המאושרים על ידי משרד הבדיקות: בדיקות שתן, בדיקות ראייה וכו'.
  • להכיר את התחנות שאתם הולכים לעבור ולהיערך אליהן.

התחנות שתעברו במהלך הצו הראשון:

  1. אימות נתונים – התחנה הראשונה שלכם בלשכה ביום הצו הראשון תהיה תחנת אימות הנתונים. אתם תכירו מאבחנת פסיכוטכנית שתשוחח עמכם ותוודא שכל הפרטים האישיים שלכם נכונים. לאחר בדיקת הנתונים אתם תבצעו מבחן שייבחן את הידע שלכם בשפה העברית. תוכלו לקצר את ההליכים בתחנה זו במידה ותמלאו אונליין את השאלון צו ברשת.
  2. ריאיון אישי – תחנה נוספת שתעברו בצו הראשון היא תחנת הריאיון האישי. בתחנה זו יכירו אתכם יותר לעומק, את האישיות שלכם והתכונות שלכם. על ידי כך יוכלו להתאים לכם את התפקיד המתאים ביותר עבורכם. כמו כן לריאיון תהיינה השפעה על ציון הקב"א שלכם.
  3. מבחנים פסיכוטכניים – במהלך הצו הראשון אתם תעברו 5 מבחנים מסוגים שונים שמטרתם היא לבחון את היכולות השכליות שלכם, הידע שלכם, היכולת שלכם לפתור בעיות ועוד. מבחנים אלו הנם אמריקאים אבל אסור להקל בהם ראש כלל וכלל. אתם הולכים לעבור את המבחנים הללו רק פעם אחת ולכן אתם חייבים להיות במיטבכם. הציונים של המבחנים הללו יהוו משקל כבד מציון הקב"א שלכם.
  4. בדיקות רפואיות – והתחנה האחרונה שתעברו בה תהיה תחנת הבדיקות הרפואיות. אם טרם ביצעתם בדיקות רפואיות לפני הצו הראשון והגשתם מראש את המסמכים – הרי שתצטרכו לבצע במקום בדיקות שונות: משקל, גובה, בדיקת שתן ועוד.

איך להכין את עצמכם כמו שצריך לצו הראשון?

יום הצו הראשון הוא יום מיוחד עבורכם שיקבע היכן תוכלו לשרת בצבא בשנים הבאות. כדאי להיערך ליום זה בכל דרך אפשרית. דאגו להביא עמכם את כל המסמכים הנדרשים ואם אתם יכולים לבצע את השאלון צו ברשת ולבצע חלק מהבדיקות הרפואיות מראש תוכלו לחסוך זמן רב ביום זה. כמו כן מומלץ בחום לתרגל מבחנים פסיכוטכניים לדוגמא באינטרנט לפני ביצוע המבחנים האמיתיים ביום הצו הראשון. בהצלחה!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
דילוג לתוכן