הכנה לצו ראשון

הכנה לצו ראשון כל השאלות על צו ראשון בכיתה י'הכנה לצו ראשון – בין גיל 16 ל17 בדרך כלל (תלוי בתאריך שבו נולדתם על פי הלוח העברי כמובן) תקבלו צו ראשון שהוא ככל הנראה המכתב הראשון שקיבלתם בחייכם מהצבא. בישראל חל חוק גיוס חובה וכאשר תסיימו את 12 השנים שלכם בבית הספר השלב הבא בחיים יהיה הגיוס לצבא. בדרך כלל נשים מתגייסות לשנתיים וגברים ל3 שנים אבל את זה אתם כבר בטח יודעים.

מה שאתם עדיין לא יודעים על הכנה לצו ראשון ולצבא הוא מה אתם הולכים לעבור ביום המיונים בתאריך שזומנתם ולבטח תשמחו ללמוד כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את היום הזה ולהגיע אליו מוכנים ורגועים יותר.

הדבר הראשון שנוכל להמליץ לכם הוא להיות רגועים כי בסך הכול יום זה נועד לבדוק את האופי שלכם, התכונות שלכם והיכולות שלכם וכך הצבא יוכל לדרג אתכם לקבוצת איכות מסוימת שזו תפתח בפניכם את סל התפקידים האפשרי שתוכלו להיות בו בצבא. הכנה לצו ראשון תעזור לכם להגיע מוכנים יותר, רגועים יותר ולהשיג תוצאות טובות יותר ביום הבחינות.

הדברים שתצטרכו להביא אתכם לצו ראשון בשביל הכנה לצו ראשון בצורה הטובה ביותר:

  • תעודת זהות או דרכון. ניתן להשתמש גם בתעודת עולה או רישיון במידה ויש לכם.
  • טפסי הצו הראשון כמובן – בלעדיהם לא תוכלו להיכנס.
  • במידה ויש לכם משקפיים ובוודאי אם מדובר במספר גבוה, מומלץ ללכת באופן עצמאי לבצע בדיקת ראייה ולהביא עמכם את התוצאות.
  • תושבי חוץ צריכים להביא עמם דרכון זר.
  • עולים חדשים יביאו תעודת עולה.
  • וכמובן שתצטרכו גם אישור רפואי מרופא המשפחה שלכם.

הכנה לצו ראשון – ההכנות בימים שלפני וביום עצמו:

חשוב להבין – למבחנים ולראיונות שתעברו ביום המיונים אין מועד ב' ולכן אתם רוצים לוודא שאתם מגיעים עם ביטחון (לא אובר ביטחון), רגועים וערניים. במידה ואתם חולים או מרגישים לא מוכנים – בקשו לדחות במעט את תאריך הצו הראשון ולהגיע במועד אחר.

ההכנות שתעשו בימים שלפני יום המיונים הנם קריטיים להצלחה שלכם כיוון שכל התעסקות עם טפסים או איבוד של ניירת חשובה בימים שלפני ההגעה ללשכה עשויה להיות דבר מלחיץ.

חשוב להכין מוקדם ככל האפשר את המסמכים הנדרשים. האישור הרפואי טוב שיהיה מאותו חודש של הצו הראשון וכדאי להכין תיקייה מסודרת ומרוכזת של כל המסמכים. כמו כן כדאי להוריד אפליקציה או להשתמש באינטרנט כדי להכין את עצמכם ללימוד אוצר מילים מסוימות שאתם עשויים להישאל עליהם בראיונות האישיים ובמחני הבנת הנקרא שתעברו גם בעל וגם בכתב.

לבסוף, כדאי לכם להכיר כמה מושגים כמו מבחן פסיכוטכני ומה החשיבות שלו, מה זה דפ"ר, מה זה קב"א וכו'.

מהלך יום הצו הראשון בכמה נקודות:

  • בשלב הראשון יאמתו את הנתונים שלהם וישאלו אתכם שאלות אישיות על עצמכם, המשפחה, בית הספר ואפילו יערכו לכם מבחן קרוא וכתוב בעברית כולל חלק של דיבור.
  • בשלב הבא ככל הנראה תבצעו את הבדיקות הרפואיות שבדרך כלל מלחיצות את כולם. ככל הנראה סיפרו לכם כבר האחים הגדולים, בני משפחה, חברים או ממקור אחר שהבדיקות הללו כוללות נגיעה ומישוש של אברים צנועים גם אצל גברים וגם אצל נשים. זה חלק מהבדיקה הרפואית וכולם עוברים אותה כדי לבדוק את הכשירות הפיזית שלכם מה שתכריע ברוב על הפרופיל הרפואי שלכם.
  • בשלב הבא תלכו לחכות בתור לחדרים קטנים בהם נערכים ראיונות אישיים באופן פרטני מול מאבחנת מקצועית. השאלות הללו והשיחה עמה הנה לצורך בחינת תכונות האופי שלכם ולא כדי להסתמך רק על מסמכים כתובים.
  • לבסוף – החלק עם המשקל הרב ביותר לדירוג קבוצת האיכות שלכם (קב"א = קבוצת איכות) הוא המבחן הפסיכוטכני. מבחן זה כולל כמה חלקים גם בלשון, גם בחשבון, צורות, אנלוגיות שונות ועוד. ציון המבחן הזה הנו בסולם דפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני) ויכול להיות בין 10 ל90 בקפיצות של 10, כאשר ציון 90 הוא הגבוה ביותר. לציון זה כ50%-60% מהמשקל של בחירת הקב"א שלכם (תלוי אם אתם גבר או אישה).

 

אם כן, חשוב להכין את עצמכם מנטלית ופיזית לצו הראשון. חשוב להכין מראש את כל המסמכים, לישון היטב יום לפני ההגעה ללשכה ולהגיע אפילו בשעה מוקדמת ככל שתוכלו על מנת לסיים מוקדם יותר את המיונים שלכם ולהימנע מהשלמת המיונים ביום אחר והגעה נוספת ללשכה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
דילוג לתוכן