מבחן דפ"ר לדוגמא

מבחן דפ"ר לדוגמא – במהלך הצו הראשון שלכם יהיה עליכם לעבור יום ארוך ומתיש של מבחנים, בדיקות רפואיות שונות, ראיונות אישיים ושלבי אימות נתונים. מטרתו של היום הזה היא לדרג אתכם לקבוצת איכות (קב"א) שביחד עם הפרופיל הרפואי שלכם תוכל לפתוח לכם דלתות לתפקידים שונים בצה"ל במועד הגיוס שלכם. מבחן דפ"ר הנו מבחן שתעברו בבחינות הפסיכוטכניות באותו יום המיונים בצו הראשון שלכם כאשר לציון במבחן זה חשיבות מכרעת על בחינת קבוצת האיכות שאתם שייכים אליה.

מבחן דפ"ר לדוגמא – החשיבות של מבחן הדפ"ר וההכנות אליו:

נעשה לכם סדר: הפרופיל הרפואי שלכם יברור את היכולות הפיזיות שלכם והבריאות הפיזית שלכם, החל משאלון רפואי עם רופא המשפחה, דרך בדיקה פיזית אינטימית שתבצעו במקום, בדיקות דם, בדיקות שתן ובדיקות ראייה. כל אלה יחליטו על מידת הכשירות הפיזית שלכם. אם יש לכם חלום להתגייס לקרבי למשל אתם תהיו חייבים לקבל כאן פרופיל גבוה ביותר. הקב"א לעומת זאת בוחנת את הכישורים השכליים והתפקודיים שלכם וציון גבוה כאן, על אף פרופיל רפואי נמוך יחסית, יכולים להוביל אתכם לתפקידים איכותיים ביחידות אטרקטיביות כמו יחידות מודיעיניות וכד'. ציון הקב"א שלכם נמדד על פי הראיונות האישיים שלכם במהלך הצו הראשון, המקצועות שאתם לומדים בבית הספר, ציוני התעודות שלכם וכמובן ציוני המבחנים הפסיכוטכניים שתעברו במהלך הצו הראשון. למבחנים אלה משקל רב בקביעת הקב"א שלכם והם מדורגים בציון הנקרא דפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני).

ציון הדפ"ר הנו בין 10 ל90 כאשר 90 הוא כמובן הציון הגבוה ביותר שניתן להשיג. הציונים מתקבלים בקפיצות של 10 ועל ידי היכולות שלכם במהלך המבחן הפסיכוטכני. מומלץ להכיר היטב את חלקי המבחן, לתרגל מבחני דפ"ר מראש באמצעות אפליקציות ובאמצעות האינטרנט ועל ידי כך להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל ציון גבוה יותר ולהיות פחות לחוצים ביום המבחן. שימו לב – ברוב המוחץ של המקרים אין אישור לגשת למבחן פעם נוספת ולכן אתם רוצים לוודא שאתם ערניים ומרגישים טוב ביום המבחן ושעשיתם את ההכנות שלכם היטב.

חלקי המבחן – מבחן דפ"ר לדוגמא:

  • חשיבה כמותית – בשאלה תוכלו תצטרכו לענות על שאלות חשבוניות הקשורות באחוזים, שברים וחישובים מהירים שתצטרכו לעשות.
  • אנלוגיות מילוליות – שאלות אלה יציגו לכם חיבור בין צמד מילים ובהתאם להקשר שלהן תצטרכו לבחור את התשובה המתאימה ביותר מבין 5 האופציות המוצגות בפניכם בהתאם לאותה מילה שתצטרכו לחבר אליה את האנלוגיה.
  • אנלוגיות צורניות – כאן תוצג בפניכם בצורה וויזואלית תמונות של תמונות עם הקשר בין 2 תמונות הפעם ולא בין 2 מילים ואתם תצטרכו לבחור את התשובה הנכונה שתציג את האנלוגיה המתאימה לצורה הנוספת.
  • הבנת הוראות – שאלות מילוליות הבנויות מהוראות מסוימות, לרוב מבלבלות או דורשות מחשבה, שתצטרכו פשוט להבין מה רוצים מכם ולענות את התשובה הנכונה.
  • הבנת הנקרא – כאן מובא לכם חלק קריאה קצר ויישאלו עליו מספר שאלות.

דוגמאות לשאלות:

דוגמה – חשיבה כמותית:

שאלה:

דני אהב למכור צעצועים בדוכן שלו בחופשת הקיץ ובכל שבוע הוא היה פותח את הדוכן 3 ימים (פעם אחת בכל יום) בטיילת העיר. בכל יום הוא הכפיל את כספו פי 1.5 מהסכום ההתחלתי שהיה לו – 152 שקלים. עם כמה כסף יישאר דני לאחר שבוע אחד של פעילות בדוכן?

  1. 354
  2. 513
  3. 768
  4. 616
  5. 892

 

תשובה: התשובה תהיה כמובן 2. בכל שבוע דני עבד 3 ימים בהפעלת הדוכן. בכל יום הוא הכפיל את כספו ב1.5. 1.5 שווה ל3 חצאים. הסכום ההתחלתי היה 152 שקלים. חצי מסכום זה הוא 76 שקלים. 76 שקלים כפול 3 (3 החצאים) = 228. חצי מ228 הוא 114 כפול 3 חצאים = 342 וביום האחרון שוב הכפיל את סכומו פי 1.5 (כלומר 3 חצאים) = 171 כפול 3 = 513 שח.

שאלה לדוגמה באנולוגיה מילולית:

 

לב: גוף האדם = מכונית: ?

תשובות:

  1. מנוע
  2. דלק
  3. הגה
  4. דוושות
  5. מושבים

 

הלב הוא מה שמתפעל את גוף האדם ולכן התשובה היא 1 – מנוע הוא זה שמתפעל את הרכב.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
דילוג לתוכן