מבחן פסיכוטכני צו ראשון

מבחן פסיכוטכני צו ראשון – את הצו הראשון תקבלו בכיתה י-יא' בבית הספר, כאשר תגיעו לגיל המתאים והוא יהיה כשנה-שנתיים לפני הגיוס שלכם לצבא. הצו הראשון יזמן אתכם ליום מיונים בלשכת הגיוס באזורכם אליה תצטרכו להגיע במועד שנקבע לכם ועדיף בשעה מוקדמת ככל האפשר כדי לחסוך לעצמכם להגיע פעם נוספת להשלמת המטלות של יום זה. כמו כן כדאי להצטייד באוכל ושתיה ולא להסתמך על מה שתקבלו שם. חשוב להגיע מוכנים לצו הראשון שלכם הן מבחינת המסמכים וכמובן מבחינת ערנות ובריאות.

מבחן פסיכוטכני צו ראשון: להגיע מוכנים לצו ראשון:

במהלך יום המיונים בלשכה אתם תצטרכו לעבור ראיונות אישיים, מבחנים, בדיקות רפואיות ובדיקות אימות נתונים. על כן אתם חייבים להיות ערניים ככל שניתן בימים אלה, להיות במיטבכם ולהרשים את הבוחנים כדי לקבל דירוג קב"א גבוה יותר מה שיפתח לכם יותר דלתות ואפשרויות לתפקידים אטרקטיביים יותר בצבא. אתם הולכים להשקיע שנתיים או שלוש מהחיים שלכם לטובת הצבא ולכן אתם רוצים לוודא שאתם מגיעים מוכנים עם כל המסמכים הנדרשים וכל הבדיקות הנדרשות, לישון טוב בלילה שלפני הצו הראשון וכמובן להיות רגועים ובטוחים בעצמכם.

החשיבות של מבחן הפסיכוטכני:

במהלך הצו הראשון אתם תצטרכו לעבור מבחן פסיכוטכני מעייף ומייגע בדרך כלל, שמטרתו היא לבחון את היכולות ההשכלתיות שלכם. לא כדי להגיש אתכם ללימודי תואר אחר כך, לא מדובר בפסיכומטרי, אלא כדי לדעת כיצד לדרג אתכם כאמור לציון איכות כזה שיציג את אפשרויות התפקידים שתוכלו לעשות בצה"ל. ציון איכות זה נקרא קב"א (קבוצת איכות) והוא מושפע ברובו מציון מבחן הדפ"ר שתעשו באותו היום. ההערכה היא כ-50% לערך עבור גברים ו-60% מהקב"א של הנשים יקבע על פי ציון הדפ"ר שלכם במבחנים הפסיכוטכניים שתבצעו ביום הצו הראשון.

מבחן פסיכוטכני צו ראשון: מהו המבחן וכיצד מושפע הציון?

מבחן זה יכלול ציון דפ"ר – דירוג פסיכוטכני ראשוני כאשר הציון הגבוה ביותר הוא 90. הציון מחולק לדירוג בין 10 ל-90 בקפיצות של עשר. המבחן כולל 5 חלקים/תחומים שונים ושאלות אמריקאיות שעליהן תצטרכו להשיב כמו במבחן והתשובות שלכם יהיו משמעותיות ביותר עבורכם. שימו לב שאתם תעברו את המבחן הזה ככל הנראה פעם אחת ולכן אתם רוצים לוודא שאתם מגיעים ערניים אל המבחן ועושים אותו כמו שצריך. ציון הקב"א שלכם, שיופע ברובו מציון הדפ"ר שלכם, יחליט במידה רבה על התפקיד שתעשו בצה"ל בשנים הבאות בחייכם.

שאלות לדוגמה:

שאלה מהחלק הכמותי:

לירון היו 300 מסטיקים והוא היה צריך לחלק אותם בין 7 חבריו. כמה אחוזים של מסטיקים כל אחד מהחברים קיבל?

  1. 5%
  2. 12%
  3. 16%
  4. 28%
  5. 88%

התשובה היא 4 – 14.28% כיוון שהחישוב שצריך להיות מתייחס רק לכמות החברים ולא לכמות המסטיקים. הכמות של המסטיקים היא ה100% מסטיקים שלנו ולחלק אותם ל7 חברים נותן לנו 14.28%

שאלה לדוגמה באנלוגיה צורנית:

במבחן עצמו השאלה תוצג בצורה של תמונות. כאן נשתמש במילים לצורך המחשה.

מולכם צורות 4 צורות:

משולש:ריבוע = ריבוע: ?

במקום הסימן שאלה תצטרכו להשלים את הצורה המתאימה מבין הצורות הבאות:

  1. משולש
  2. מלבן
  3. מחומש
  4. עיגול
  5. מעוין

התשובה תהיה 3 – מחומש. המשולש הופך לריבוע – התהליך שהוא עובר הוא תוספת של צלע וקודקוד. אם כן, בתהליך הבא הריבוע יוסיף לעצמו עוד צלע וקודקוד ויהפוך למחומש.

שאלה בהבנת הוראות:

מהי האות השלישית שלפני האות ה-12 בסדר האלף בית?

  1. ז
  2. ח
  3. ט
  4. י
  5. כ

התשובה תהיה האות הט' – כלומר תשובה 3. האות ה12 בסדר הא-ב' היא האות ל'. האות השלישית שלפני אם חוזרים 3 אותיות לאחור: כ' -> י' -> ט'

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
דילוג לתוכן